Jurnal din burtica: Mizerii

duminică, 6 februarie 2011

Mizerii

La inceput cand am citit prima data m-am infiorat. Nu mi-a venit sa cred, ca niste oameni pot scrie asta cu atata detasare, daramite niste MAME. Asa zise mame. Ca astea nu sunt mame, nici macar animale. Dupa, i-am dat si lui Radu sa citeasca. Care Radu nu a putut avea o reactie. Pentru ca, da, prima reactie este sa nu ai nici o reactie. Pentru ca mintea ta de om normal, de mama de tata nu poate sa conceapa cum cineva si-ar face plan de bataie a copilului, pentru a-l educa.

Dupa asta, am stat si m-am tot gandit ca in urma ultimelor posturi mai combative din care am iesit nu sifonata, ci afectata ca si psihic, nu are sens sa mai scriu si eu despre neanderthalienele care se considera si bune crestine printre altele (de fapt sunt evangheliste) si care isi planifica bataile copiilor lor cu sange rece. Mai ales ca articolul era destul de vechi, avand deja aproape doi ani de cand bantuia prin virtual.

Totusi, primul semn de alarma mi l-a dat o prietena buna, care, impreuna cu alte mame, responsabile si terifiate de textul cu pricina, nu au stat cu mainile in san, ci au facut plangeri peste plangeri peste tot pe unde au putut. La politie, la Protectia copilului samd. Pentru ca, da, doamnelor care si-au varsat laturile despre batai pe site-ul ala le-ar sta bine undeva dupa niste gratii iar cine le-ar inchide ar face bine sa arunce cheia intr-o fantana adanca de tot.

Intre timp, nemernicele au realizat ca pot avea probleme cu ce mizerii au scris, asa ca au sters postul. Va dau un link, din cache, care inca mai merge. Asta ca sa facem analiza pe text, si eventual sa mai facem si noi niste plangeri. Si ca sa va oripilati si voi, ca mie mi-a ajuns.

Linkul din cache e asta: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache%3AyViPFupQQRsJ%3Amamicile.wordpress.com%2F2009%2F01%2F12%2Freguli-fundamentale-de-folosire-a-pedepsei-corporale%2F+reguli+pedepse+corporale&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=ro&source=www.google.ro

Au mai scris despre asta: Andra, Ayandari si Oana aka Shmeny .

Va atasez si niste print-screenuri, asta ca sa fie totul in regula, dupa care va bag tot textul in cazul in care nu mai e disponibil nici linkul pe care l-am dat. Sper sa aveti rabdare si putere sa cititi tot.





 

 

 


 



Astea sunt primele imagini, nu am avut rabdare sa fac poze la tot. Iaca si textul:


Reguli fundamentale” de folosire a pedepsei corporale
ianuarie 12, 2009 de Cristy
“Bataile usoare pot incepe in jurul de 15-18 luni. Trebuie sa fie rare, putin dureroase si rezervate doar cazurilor clare de sfidare, nu greselilor copilaresti. Daca autoritatea apasa prea greu asupra copilului in aceasta perioada, el isi va Description: 2copil3suprima orice dorinta de a cerceta mediul inconjurator, lucru care poate avea consecinte negative. Copilul trebuie invatat sa asculte si sa se supuna autoritatii parintesti, dar acest obiectiv nu poate fi realizat peste noapte.
Aplicarea bataii trebuie facuta cu un obiect neutru: un bat sau o curea, dar niciodata cu mana. Intotdeauna am crezut ca mana parintelui trebuie considerata ca un semn al dragostei si nu instrument punitiv. Mai mult, daca copilul este des palmuit cand nu se asteapta sa fie lovit, va tremura ori de cate ori parintele va ridica mana sa se frece pe obraz. Si apoi bineinteles, o palma peste fata poate afecta anatomia ei, deplasand nasul sau daunand urechii sau maxilarului Daca bataia este aplicata cu un bat, la locul potrivit pentru acest scop, atunci copilul nu se va mai teme de pedepse neasteptate pentru cauze minore. (Aceasta regula are si exceptii referitoare la lovirea usoara peste deget sau a palmii atunci cand copilul este mereu tentant sa puna mana pe ceva fierbinte.)
Trebuie oare ca bataia sa provoace durere? Da, altfel nu va avea nici o influenta. O mangaiere prin trei randuri de haine, nu transmite nici un mesaj. Totusi putina durere are consecinte benefice, durabile pentru copil. Cu certitudine nu este necesara “biciuirea” lui. Doua sau trei lovituri usoare aplicate acolo unde trebuie, reusesc sa transmita mesajul, “Trebuie sa ma asculti!” In sfarsit, este necesara aplicarea pedepsei imediat dupa savarsirea greselii, daca nu, atunci ea nu se mai aplica deloc. Memoria unui copil mic nu este suficient dezvoltata pentru a retine o fapta gresita pe care a savarsit-o cu zece minute in urma. Apoi, cand pedeapsa a fost executata si lacrimile au incetat, copilul trebuie luat in brate si reasigurat de dragostea parinteasca. Lasati copiii sa vi se arunce in brate. Imbratisati-i cu toata dragostea. Faceti-i sa simta siguranta pe care o gasesc numai in bratele dumneavoastra. Leganati-i cu blandete. Spuneti copilului cat de mult il iubiti si cat este de important sa nu isi supere “mamica”. Acest moment trebuie sa fie cel mai important eveniment al zilei. Pentru familia crestina este extrem de important sa se faca o rugaciune impreuna in care sa se admita in fata lui Dumnezeu ca toti am pacatuit si ca nimeni nu este perfect. Iertarea divina este o experienta extraordinara, chiar si pentru copii.”
“Cresterea copiiilor” – James Dobson
Postat in copii, disciplina, educatie, parinti, viata | Etichetat copii, disciplina, educatie, parinti | 69 comentarii
Be the first to like this post.
69 Răspunsuri
  1. pe ianuarie 12, 2009 la 9:21 pm Description: http://0.gravatar.com/avatar/8365b669e4bb73bf64bd6a8e3e9fc9f0?s=48&d=identicon&r=GMariutza
Aveti un blog foarte frumos si interesant, il citesc cu multa atentie intrucat am si eu copii mici. Sa fiu sincera eu nu sunt de acord cu pedeapsa corporala; oridecateori copilul meu greseste il inchid intr-o camera (aceeasi tot timpul) si il las sa iasa de acolo doar cand a inteles ce a gresit. Atunci vorbim si apoi ne iertam. Evident ca uita, dar prin exercitiu repetat invata. Ce-i drept vorbesc din perspectiva copilului mai mare care e tare cuminte si ascultator; o sa mai revin cand cel mic va creste mai mare – caci el e tare neastamparat si incapatanat. Probabil ca pana la urma – cea mai buna metoda e cea care se potriveste pentru copilul respectiv. Dar ultima parte a articolului m-a uns la suflet.

  1. pe ianuarie 13, 2009 la 11:42 am Description: http://0.gravatar.com/avatar/4daca387dcf7ec7975bc5f58017a7fac?s=48&d=identicon&r=GCristy
Ne bucuram sa te cunoastem Mariutza! Description: :)Multumim de aprecieri.

  1. pe ianuarie 14, 2009 la 7:53 am Description: http://0.gravatar.com/avatar/4daca387dcf7ec7975bc5f58017a7fac?s=48&d=identicon&r=GCristy
Mariutza,
Ma gandeam de dimineata la ce ai scris. Nici eu nu aplic pedeapsa corporala din prima, acum, ca au mai crescut. Stefan are 6 ani si jumatate, iar Mihai implineste 4 ani in februarie. La nici unul dintre ei nu functioneaza “statul in camera lui”. Pentru Stefan ar fi o trauma, ar tremura de frica, iar Mihai abia ca s-ar juca in voie – lui ii place sa se joace singur. Cat au fost micuti, si-au luat bataita la vreme… sau pe aproape. Description: :)Chiar si acum raman uimita ce efect are asupra lor “bataia”! Zilele trecute Mihaita era plangacios si neascultator: nu vroia sa isi stranga jucariile. Am incercat sa-l conving ca trebuie sa faca asta, nici un rezultat! Ba mai mult, situatia se inrautatea din ce in ce mai tare. L-am avertizat ca va primi bataie daca alege sa fie neascultator si pentru ca asta a ales, asta a primit! Doar o atingere (pe care sa o simta)cu spatula la fundulet. A plans foarte tare, mai mult de nervi si a plecat la el in dormitor. In cateva minute, nu cred ca au fost nici 5 minute, i-am auzit vocea vesela: “Mami sa stii ca m-am linistiiiit. Strang jucariile acum.” M-am gandit atunci: nu era mai bine sa-i dau una la fundulet mai devreme? Se calma imediat. Description: :)

  1. pe ianuarie 14, 2009 la 5:35 pm Description: http://0.gravatar.com/avatar/8365b669e4bb73bf64bd6a8e3e9fc9f0?s=48&d=identicon&r=GMariutza
Da, copiii mei sunt inca mici, 3 ani si jumatate si 1 an si jumatate. Insa, in final cred ca gasim pedeapsa adecvata copilului. Eu cand am tipat o data la el intr-un moment in care si el tipa de nu mai auzeam bine – mi-a parut rau multa vreme. Insa nu il inchid in camera lui ca stiu ca se joaca, il inchid in baie – acuma am ajuns in faza in care ne asezam amandoi la masa din bucatarie si discutam problema. Sotul meu evident e de alta parere si de multe ori ne certam din cauza asta. Hmm….si intr-o zi chiar copilul ii spune sotului cand l-a vazut suparat “tata, uite ce trebuie sa faci – iti ceri iertare, mama te iarta, uita si apoi totul e la fel ca inainte”. Am ramas perplex … amandoi. Insa el e tare cuminte si foaaaarte rar se intampla sa nu faca ceva. Cel mic, in schimb, e la extrema cealalta – nu stiu daca toate metodele mele de a discuta problema o sa fie suficiente. Si la urma urmei, poate ca putina bataie ii modeleaza doar; eu am luat bataie in copilarie si nu sunt asa de marcata dar am stiut de frica lui tata pana tarziu…

  1. pe ianuarie 15, 2009 la 11:08 am Description: http://1.gravatar.com/avatar/5b30153af7692760a96bbe5ceebc6c5c?s=48&d=identicon&r=Gclaudia
Nu stiu cum sa zic, referitor la articol, am tot auzit ca e o buna metoda de a-ti educa copilul bataia. Oare? Poate la altii functioneaza, dar eu nu sunt de acord cu ea in nici un fel fie ea cum o fii, cu mana sau cu batul e tot aia. Mi se pare cea mai neadecvata pedeapsa, scuze Cris, dar asta e parerea mea. Nu am fost niciodata de acord cu ea indiferent de situatie. Nu e vorba ca Sara e prea mica si ca nu e cazul. Am lucrat si cu altii copii care intr-adevar iti faceau peri albi, dar nu puteam sa ii ating deloc, chiar dc nu erau ai mei, mi se pare absurd. Cand eram mica am fost batuta in toate felurile si modalitatile, m-a marcat asa de tare incat nu pot sa accept bataia nici macar “atingere”, cum se numeste uneori. Pt mine prin atingeri intelegeam dragostea, si iti dai seama prin bataie cum am inteles-o. Nu sunt de acord cu nici macar putina bataita.Cred ca se pot rezolva lucrurile si fara putina bataita.

  1. pe ianuarie 15, 2009 la 1:50 pm Description: http://0.gravatar.com/avatar/4daca387dcf7ec7975bc5f58017a7fac?s=48&d=identicon&r=GCristy
Clau,
Inteleg ce spui tu. Cred ca e o mare greseala pedeapsa cu bataia oricand si oricum si mai ales pentru un copil care are ca si limbaj de dragoste, atingerea fizica. Eu nu am fost batuta cand am fost mica, am fost cuminte si ascultatoare Description: :)Asta a fost structura mea. In schimb fratele meu manca bataia pe paine (o si merita la cate trasnai facea!), insa, nu l-am auzit sa spuna vreodata ca a ramas marcat de bataia pe care a luat-o….
Eu am niste versete in minte cand ma gandesc la bataia aplicata copiilor, NU biciuirea lor. Dar fiecare mamica stie ce e mai bun pentru copilul ei.
“Nu cruţa copilul de mustrare, căci dacă-l vei lovi cu nuiaua, nu va muri.
Lovindu-l cu nuiaua, îi scoţi sufletul din locuinţa morţilor.”
Prov 23:1314
“Nuiaua şi certarea dau înţelepciunea, dar copilul lăsat de capul lui face ruşine mamei sale.” Prov. 29:15

  1. pe ianuarie 15, 2009 la 3:31 pm Description: http://1.gravatar.com/avatar/5b30153af7692760a96bbe5ceebc6c5c?s=48&d=identicon&r=Gclaudia
nu stiu care e traducerea in original, dar cei care au zis acest lucru erau si ei oameni, cu greselile lor. Asta au zis-o din punctul lor de vedere, cum si James Dobson, care il respect a zis la fel, din punctul lui de vedere si din experienta personala. Fiecare isi alege modul cum isi educa copii. Nu sunt impotriva celor care adopta cum trebuie aceasta masura, spun ca din punctul meu de vedere nu sunt de acord. Domnul Isus nu spune nicaieri de bataie…
Depinde si de copil, cat de sensibil este, dar in majoritatea cazurilor in care copii au mancat bataie, au fost afectati. Zic asta din cunostintele mele. Sper ca nu te-ai suparat pe mine.
Am vazut oameni care erau prea nervosi datorita problemelor si cand copilul gresea isi varsau supararea si nervii pe ei, si nu mai conta atunci cum loveau copilul. Asta chiar doare, pt copil!

  1. pe ianuarie 15, 2009 la 5:55 pm Description: http://0.gravatar.com/avatar/4daca387dcf7ec7975bc5f58017a7fac?s=48&d=identicon&r=GCristy
Clau, nu sunt suparata deloc pe tine. Ma bucur ca esti deschisa si iti spui parerea altfel blogul nu isi are rostul!

  1. pe ianuarie 15, 2009 la 6:34 pm Description: http://0.gravatar.com/avatar/8365b669e4bb73bf64bd6a8e3e9fc9f0?s=48&d=identicon&r=GMariutza
Sper sa nu fi creat discutii neplacute cu parerile mele. Insa asa cum spunea Cristy in ultimul post, cred ca e fain sa ne spunem cati mai multe parerea – caci asa mai aflam unele de altele, ne mai inspiram. Insa cum ne pedepsim copiii ramane absolut la latitudinea fiecarei mame – depinde de caracterul ei si de caracterul copilului.

  1. pe ianuarie 15, 2009 la 7:16 pm Description: http://0.gravatar.com/avatar/4daca387dcf7ec7975bc5f58017a7fac?s=48&d=identicon&r=GCristy
Mariutza, Description: :)asta e ideea!

  1. pe ianuarie 16, 2009 la 10:46 am Description: http://1.gravatar.com/avatar/5b30153af7692760a96bbe5ceebc6c5c?s=48&d=identicon&r=Gclaudia
Eu sunt mereu deschisa:))

  1. pe mai 3, 2009 la 2:17 pm Description: http://0.gravatar.com/avatar/aef919475bb67c916d7835251805e6cd?s=48&d=identicon&r=Gandreia
parerea mea e ca copii cind gresesc trebue sa iti primeasca ce merita nu sa fie crutati ca is mici sensibili sa stie de frica si eu am fost educat in asa fel si nu am ramas marcat desi primeam batai destul de tari cind greseam da greseala aia o ocoleam

  1. pe mai 3, 2009 la 8:31 pm Description: http://0.gravatar.com/avatar/4daca387dcf7ec7975bc5f58017a7fac?s=48&d=identicon&r=GCristy
Buna, Andreia! Description: :)asa cum am scris mai sus, cred ca bataia isi are rostul ei, bineinteles aplicata cu intelepciune.

  1. pe iunie 13, 2009 la 10:50 pm Description: http://0.gravatar.com/avatar/aef919475bb67c916d7835251805e6cd?s=48&d=identicon&r=Gandreia
ai dreptate cristy si eu am un copil de 8 ani si lam educat asa cum ai zis tu si asa cum am fost si eu educat cind greseste ii e esplicat ce a gresit dar iti primeste si loviturile cu nuiaua peste fundu gol in asa masura incit sa le simta dar si sa nu il dora prea rau

  1. pe august 27, 2009 la 3:13 pm Description: http://0.gravatar.com/avatar/c13d8881801d980c94578e96562d6424?s=48&d=identicon&r=Gadiia
Bataia e cea mai mare greseala oameni buni!!! Daca va iubiti cu adevarat copiii nu ii bateti.Iar daca nu stiti sa ii educati altfel, nu ii faceti!!!Indiferent cu ce o aplici,cum o aplici si cate vorbe mieroase si imbratisari ii dai dup-aia undeva in sufletelul lui va ramane o rana pt toata viata.
Eu am fost batuta cand eram mica.Apoi timp de 10 ani nu am mai fost batuta.Si am fost batuta din nou tot de catre mama caci numai ea ma batea, la varsta de 20 de ani acum cateva saptamani.Nu stiu cat m-au marcat bataile din copilarie din care nu imi amintesc prea exact desi stiu k au fost, ca dureau si ca odata mi-a curs sange de la buza, dar aceasta de cand is mare pur si simplu ma doare asa de tare:((((((((((((((Imi bate inima tare de fiecare data cand tipa mama, ideea e nu ca mi-a lasat vanatai sau ceva nush daca a dat tare, dar era asa de orbita de furie ca am crezut ca o sa ma omoare.Am fugit de acasa in ziua aia in haine si slapi de casa ca sa scap caci credeam k o sa ma omoare.Dupa cum vedeti am 20 de ani, dar plang ca un copil cand e vb de bataie si nush cum puteti sa va treaca macar o secunda prin minte ca ar fi buna.
Cea mai mare teama a mea e ca daca as avea copii sa nu ajung sa ii bat.Daca i-as bate as simti k mi-am ratat viata, k am facut ceea ce urasc cel mai mult.Decat sa am copii si sa ii bat prefer sa nu am niciodata copii.
Oameni buni ganditi-va de 1000 de ori inainte de a bate copilul.Vorbiti frumos cu el, gasiti orice alta cale.Va rog eu.NU ii lasati sa treaca prin ce am trecut eu.
Cunosc copii, adica acum adulti care au fost copii cuminti, unii batuti altii nu.Si va spun eu ca cei care au fost batuti au tot felul de probleme cu ei insisi sau in relatiile cu oamenii,iar cei care nu au fost batuti au fost unii la fel de cuminti ca cei batuti.Dar nu au aceasta trauma si asta conteaza mult.
Daca bataia ar ajuta ar exista si o alta cale care ar ajuta, iar daca alta cale nu ajuta inseamna ca nici bataia nu ar ajuta.Si chiar de ar ajuta pe moment, voi nu vedeti rana din sufletul copilului…El nu va uita niciodata asta….
Asadar: NU va bateti copiii si nici alte persoane sau animale.NU aveti nici un drept.Castigati-le respectul si interesul si prietenia, nu frica.NU VA BATETI COPIII!!!!

  1. pe august 27, 2009 la 3:16 pm Description: http://0.gravatar.com/avatar/c13d8881801d980c94578e96562d6424?s=48&d=identicon&r=Gadiia
Stiati ca in anumite tari pedeapsa corporala e pedepsita strict si se merge pana la decaderea din drepturile parintesti?

  1. pe august 27, 2009 la 9:42 pm Description: http://0.gravatar.com/avatar/4daca387dcf7ec7975bc5f58017a7fac?s=48&d=identicon&r=GCristy
Adiia,
Imi pare rau ca ai trecut prin experiente asa grele. Cred ca ai inima tare indurerata. Ce spui tu aici este cu totul altceva, este o extrema si este bine stiut ca extremele nu sunt tocmai bune…
Imi pare tare rau prin ce ai trecut. Ma rog pentru tine ca Dumnezeu sa iti aline inima, sa izbutesti in viata si sa fii o mama buna.

  1. pe septembrie 7, 2009 la 1:39 am Description: http://1.gravatar.com/avatar/b89b19083bc7932fe5f7b818f2485cd2?s=48&d=identicon&r=Gioana
Salut!Metoda asta mi se pare interesanta si cred ca poate fi de folos.Nu am incecat-o pt am o metoda care da roade foarte bine.Sper sa nu va suparati daca o sa o pun aici.Mereu cand se intampla sa faca tot felul de crize il iau ferm fara sa il ranesc si il asez la colt pe un sczun cum este cel de masinacu centura si sta acolo cam 5 minute timp destul sa se linisteasca si sa discutam.Il intreb daca este sigur ca s-a calmat si daca putem dicuta.Daca da atunci mergem in bucatarie si stam la masa de vorba de la egal la egal.Ii expilic foarte clar cum a gresit si de ce merita pedepsit.In momentul in care a inteles si recunoaste ca a gresit mergem si se va confisca pt 5 zile.In fiecare dimineata mergem si taiem o zi de pe lista ca sa fie si el sigur ca pedeapsa este drapta.Daca suntem intr-un magazin si face asa plecam ,daca nu se poate ii ignoram pe cat posibil crizele sau daca cere o jucaie si tipa peste tot ii spunem ca daca nu se va calma nu va primi niciodata nimic si apoi dicsutam despre o cale de rezolvare a problemei.

  1. pe septembrie 7, 2009 la 9:13 am Description: http://0.gravatar.com/avatar/4daca387dcf7ec7975bc5f58017a7fac?s=48&d=identicon&r=GCristy
Buna, Ioana! E o metoda foarte buna cea pe care ai descris-o tu mai sus, in special pentru copiii mai maricuti. Am inteles ca minutele de “exilare” trebuie sa fie proportionale cu varsta micutului, adica un minut pentru fiecare an de viata al copilului si in cazul in care repeta greseala se trece la confiscarea unei jucarii preferate. Description: :)Multumesc pentru interventie!

  1. pe septembrie 23, 2009 la 11:19 pm Description: http://1.gravatar.com/avatar/b89b19083bc7932fe5f7b818f2485cd2?s=48&d=identicon&r=Gioana
Buna cristy!Multumesc pentru aprecieri.
Acum cateva zile am fost cu niste prieteni la tara intr-o comuna mai retrasa cu o scoala care avea doar cateva clase.Am aflat de la rudele prietenilor care au un copil de 8 ani ca daca nu stiu sa raspunda sau se poarta urat sunt dezbracati la pielea goala si sunt pusi cu mainile la perete fara sa aiba voie sa se miste si primesc cam 20-30 de lovituri de curea (si credeti-ma am vazut cum arata bietul copil acele lovituri erau puternice).Ce credeti despre asta?Eu daca as avea copilul la aceea sc dupa prima zi l-as muta chiar daca ar face naveta zilnic n km.
Inca ceva mai sus unde am scris …se va confisca pt 5 zile …nu aM CONTINUAT ,,JUCARIA PREFERATA“.Multumesc.

Ioana,
Cred ca ar trebui anuntate autoritatile. Invatatorii/profesorii nu au voie sa bata copiii, ce sa mai zicem de dezbracat! Ce ai descris tu este un abuz. E caz penal!

  1. pe septembrie 24, 2009 la 5:04 pm Description: http://1.gravatar.com/avatar/303aed625413bd50a954183c7fa4ca0e?s=48&d=identicon&r=Giulia
Vai, nu pot sa cred! Si parintii aceia isi mai duc copiii la scoala respectiva? Eu cred ca as matura prin toata scoala cu respectiva invatatoare sau profa, daca ar fi numai sa imi dezbrace copilul, daramite sa il mai si bata. M-ar sti toata comuna plus alte 20 de langa ea.

  1. pe ianuarie 25, 2010 la 7:20 pm Description: http://1.gravatar.com/avatar/dffdc3f7eed70cd29ce8ea5dc09b3652?s=48&d=identicon&r=GCristina
Mult timp m-am intrebat daca educatia cu bataia este buna sau nu, pana la un moment dat cand am decis sa incerc macar o data sa vad daca este sau nu folositoare. Conluzie:bataia nu strica uneori. Acum o folosesc in mod regulat cu rezultate benefice. Daca incalca vreo regula sau sunt obraznice le pun la colt sa se gandeasca la ce au gresit apoi stam de vorba despre gravitatea greselii si stabilim impreuna un numar. Apoi mergem pe canapea si la fundul gol primeste atatea curele cat am stabilit. De multe ori stiu ce au de facut cand incalca vreo regula si merg singure isi dau pantalonii jos si asteapta sa vin sa le aplic cateva cureluse. Bineinteles ca plang pentru ca e dureros dar stau cuminti sa se termine si la sfarsit isi cer iertare. Cand sunt gata sa incalce vreo regula le intreb: Va este dor de curea? si se linistesc imediat.

  1. pe ianuarie 25, 2010 la 8:25 pm Description: http://0.gravatar.com/avatar/4daca387dcf7ec7975bc5f58017a7fac?s=48&d=identicon&r=GCristina
Description: :)
Eu incerc sa nu aplic doua pedepse pentru o greseala, in prima faza e “coltul”. In cazul in care se repeta, trec direct la cealalta care este mai serioasa. Description: :)

  1. pe ianuarie 25, 2010 la 8:55 pm Description: http://1.gravatar.com/avatar/303aed625413bd50a954183c7fa4ca0e?s=48&d=identicon&r=GIulia
Mi se pare umilitor sa bati un copil la fundul gol! Description: :(

Tu nu i-ai batut niciodata la fundul gol??? Nu spun asta ca si cum toata ziua nu as face altceva decat sa-i bat in felul acesta, dar de vreo 2-3 ori au incasat-o asa. Peste pampers e ca si cum n-ar fi … Umilitor este sa-i lovesti peste fata.

  1. pe ianuarie 25, 2010 la 10:53 pm Description: http://0.gravatar.com/avatar/4daca387dcf7ec7975bc5f58017a7fac?s=48&d=identicon&r=GCristina
ooooooo in sfarsit, Mihaela isi face aparitia!!! Ieeeeeee!
ce nu am specificat, este varsta! E intradevar umilitor sa bati la fundul gol un copil mare. Cand e mic e de folos, dar mare… nu-si mai are rostul. Eu le mai dau din cand in cand la fund cu batul dar asta foaaaarte rar. Sunt alte metode mai eficiente la varsta asta. Description: :DE suficient sa nu aiba voie sa se uite la desene sau sa nu se joace la calculator, devin instant cei mai ascultatori copii. Description: :DDescription: :DDescription: :D

  1. pe ianuarie 25, 2010 la 10:21 pm Description: http://1.gravatar.com/avatar/1f20b600f3ff8f818459535c6871cae5?s=48&d=identicon&r=Gmamydealex
Fetelor,am reusit sa citesc si eu ce ati scris…nu vreau sa critic pe nimeni si nici sa insinuez ca mtodele mele ar fi cele mai potrivite…dar sunt intru totul de acord cu Ioana(de care mi se rupe sufletul ca trece prin asa ceva la o varsta la care ar trebui sa puna piciorul in prag sa sa nu mai permita asa ceva.-ma rog la Dumnezeu sa o ajute sa procedeze cum e mai bine pt ea).
Cristina,spuneai ca e vorba de o “extrema”…sunt de acord cu tine…dar cred ca depinde f mult si de felul de a fi al fiecarui copil in parte.Unii pot ramane taumatizati chiar si datorita unor certuri care au loc in casa ,sau doar pt faptul ca sunt certati sau pedepsiti…trebuie “cantarit” si verificat cat poate duce fiecare in parte.Nu poti bate un copil sensibil ca pe urma sa te miri de ce se sperie noaptea ,de ce nu “se descurca” ca alt copil de varsta lui etc.
E adevarat ca trebuie sa existe un echilibru si nu sunt de acord nici cu partea opusa- in care copilul poate sa faca tot ce vrea… insa nu bataia e solutia.Cred ca Dumnezeu ne-a dat intelepciunea sa gasim atatea metode …

  1. pe ianuarie 26, 2010 la 9:14 am Description: http://0.gravatar.com/avatar/60f8f0e22f5d4a567a8f9473f6bd8aa2?s=48&d=identicon&r=GCRYSTYNYCA FERICITA
Am o intrebare. Cine este Cristina, care a scris pe 25 ian. ora 7:20 pm ? Cristina S, nu cred ca esti tu, acea persoana vorbeste la genul feminin, din cate stiu eu tu ai baieti.
Noi, cu Lavinia procedam astfel : avem un bat si cand nu asculta ii aducem aminte de el si imediat se potoleste, nu este nevoie sa-l folosim. L-a folosit Cristi o data, si de atunci nu mai este nevoie sau pedeapsa, inchidem televizorul sau sta 5 min. in camera. Ce cuminte este dupa pedeapsa si ascultatoare…
Cu certatul in public nu sunt de acord, dauneaza mult copilului.

Asta e singura diferenta pe care o observi, ca am baieti si nu fete??? Description: :DDa, mai sunt si alte Cristine in afara de noi! Description: :DDescription: :DDescription: :D

  1. pe ianuarie 26, 2010 la 9:48 am Description: http://1.gravatar.com/avatar/dffdc3f7eed70cd29ce8ea5dc09b3652?s=48&d=identicon&r=GCristina C
Eu sunt Cristina care a scris pe 25 ian ora 7.20. Sunt noua pe blog si am 3 fete. O sa ma semnez de acum Cristina C ca sa se poata face diferenta. Este adevarat ca e umilitor sa primeasca bataie la fundul gol dar metoda functioneaza si dupa bataie sunt cuminti si ascultatoare

Ne bucuram sa te cunoastem Cristina C! Sa-ti traiasca fetele, sa fie sanatoase si sa te bucuri de ele!
Dorinta noastra e ca fiecare dintre noi sa impartasim experientele noastre, sa putem invata una de la cealalta. Multumim pentru deschidere.
Intotdeauna parerile au fost pro si contra pedepsei corporale. Sunt sigura ca fiecare parinte normal cunoaste limitele. Nu vorbim aici de exceptii, sunt o gramada.

  1. pe ianuarie 26, 2010 la 12:05 pm Description: http://0.gravatar.com/avatar/60f8f0e22f5d4a567a8f9473f6bd8aa2?s=48&d=identicon&r=GCRYSTYNYCA FERICITA
Multumesc pt. raspuns Cristina C !

  1. pe ianuarie 26, 2010 la 1:05 pm Description: http://1.gravatar.com/avatar/1f20b600f3ff8f818459535c6871cae5?s=48&d=identicon&r=Gmamydealex
imi pare bine si mie Cristina C.ca “ne vizitezi “.ma bucur cand vad ca mai sunt si alte persoane alaturi de noi…sau mai exact de fetele noastre… pt ca in ultimul timp eu am intrat mai rar…

  1. pe ianuarie 26, 2010 la 1:08 pm Description: http://1.gravatar.com/avatar/1f20b600f3ff8f818459535c6871cae5?s=48&d=identicon&r=Gmamydealex
Cristina S …te omoooor. De ce apare la semnatura mamyde alex si se intra pe blog pe pagina personala…rezolva problema, doamna administrator….te rog!(asta dupa ce mai intai te omooor)

  1. pe ianuarie 26, 2010 la 1:19 pm Description: http://0.gravatar.com/avatar/4daca387dcf7ec7975bc5f58017a7fac?s=48&d=identicon&r=GCristina
Pai, degeaba ma omori pe mine, ca ti-ai facut-o cu mana ta! Description: :DDescription: :DDescription: :D
selecteaza corect pagina respectiva! Ieri am modificat eu pt tine Description: :P… adica scrie:
http://mamydealex.wordpress.com/
La asa rugaminteeee, nici nu pot sa zic nu! Description: :D
Multumita?

  1. pe ianuarie 26, 2010 la 2:04 pm Description: http://1.gravatar.com/avatar/dffdc3f7eed70cd29ce8ea5dc09b3652?s=48&d=identicon&r=GCristina C
Putem gasi solutii sa vorbim si in direct cum ar fi pe messenger. Cum vi se pare ideea?

  1. pe ianuarie 27, 2010 la 10:25 am Description: http://0.gravatar.com/avatar/4daca387dcf7ec7975bc5f58017a7fac?s=48&d=identicon&r=GCristy
Putem vorbi si pe mess dar e mai greu sa gasim un timp in care sa ne intalnim toate. De aceea e blogul, sa scriem fiecare cand avem timp. Iti trimit un e-mail.

  1. pe ianuarie 31, 2010 la 2:29 am Description: http://0.gravatar.com/avatar/6685601d4a64c5dd13c7624bb98fe51c?s=48&d=identicon&r=Gelena
Trebuie sa recunosc ca prima data cand am citit articolul am avut un sentiment de frustrare,de tristete,durere si mai ales revolta…si poate de asta am ales sa scriu. Mai ales ca am vazut la comentarii diverse opinii si am observat ca nimeni nu e reticent la o parere diferita.
Eu ma incadrez in categoria celor care nu sunt de acord SUB NICIO FORMA cu pedeapsa corporala MAI ALES LA COPII! Desi pare paradoxal,mai putin traumatizant este pt.un adolescent sa fie batut decat pt.un copil mic. Este acelasi lucru ca in cazul jignirilor sau umilintelor la care sunt supusi multi copii si reprezinta o forma de ABUZ.Eu cred ca unui copil nu ar trebui NICIODATA sa i se spuna,de ex,ca este prost,tampit,ca nu e bun de nimic, s a m d. Multi parinti recunosc ca arunca cu astfel de vorbe in copiii lor la MANIE, la SUPARARE. Fratilor, acei copilasi nu sunt maturi din pct de vedere emotional si psihic; ei nu pot intelege ca mama sau tatal lor a avut o zi grea,sau are greutati,suparari si de asta isi varsa nervii asupra lor…Copiii CRED tot ceea ce li se spune…asa ca astfel de parinti sa nu se mire cand in adolescenta fii sau fiicele lor cad in depresii,nu stiu sa comunice,se izoleaza,plang intruna,au probleme de socializare,complexe de inferioritate, apeleaza la modalitati de self-harm pt a razbi in viata de zi cu zi, nu pot invata sau, la extrema opusa, incep sa bea,sa se drogheze,sa fie mai obraznici si mai sfidatori ca niciodata!!
Si revenind la problema pedepsei corporale: a batea un copil CAT DE MIC DEZBRACANDU-L mi se pare cea mai mare umilinta cu putinta. El nu intelege ce i se intampla,dar SIMTE… si poate aveti impresia ca uita…dar nu este asa. Flashback-uri astea (sau daca nu, o durere neinteleasa) revin in adolescenta sau poate mai tarziu…Si cum spunea cineva,exista copii/tineri ff sensibili(credeti-ma,nu vorbesc prostii) care numai din cauza certurilor repetate,a lipsei de pace si intelegere din familie,a lipsei de afectiune,a neglijentei emotionale din partea parintilor au ajuns sa se sinucida sau au ajuns la depresii grave,dereglari psihice…ori pur si simplu au suferit enorm..
Articolul m-a tulburat efectiv pt ca eu nu pot intelege cum poti sa dai intr-o fiinta care e sangele din sangele tau si pe care O IUBESTI… Cu cureaua?? Pai as simti ca mi se rupe inima in mine!!! Ar fi ca si cum PE MINE M-AS LOVI…sau chiar mai dureros!Cu mana,cu batul,cureaua,spatula -tot violenta este,tot bataie!
Iar in privinta Bibliei,nu va mai referiti atat la Vechiul Testament pt ca Mantuitorul a venit sa innoiasca legea veche si multe lucruri de acolo nu au mai fost valabile dupa aceea…In Noul Testament nu am vazut nicaieri ca Hristos sa spuna ca trebuie sa ne pedepsim copiii si ca o bataie usoara din cand in cand “face minuni”…Dimpotriva,i-a iubit cel mai mult pe copilasi,i-a luat in brate si ni i-a dat ca exemplu de curatie sufleteasca si inocenta!Acum sincer,vi-l puteti inchipui pe Iisus lovind vreun copil?
Va spun eu o metoda pt.a avea copii cuminti…inca din pantece,invatati-va sa-i binecuvantati mereu si sa va rugati pt ei. Apoi,de la cea mai frageda varsta impartasiti-i cu Trupul si Sangele Domnului CAT MAI DES (fiind mici,au voie si in fiecare Duminica), luati-i des la biserica,familiarizati-i cu cele sfinte, iubiti-i si aratati-le ca-i intelegeti, cand fac prostii gasiti alte metode pt a-i face sa priceapa ca dvs SUFERITI (!!!!)din cauza greselilor lor.SI MAI ALES, ajutati-i de mici sa-L iubeasca pe Dumnezeu si sa-L caute (fireste,nu inspaimandu-i cu focurile iadului pt ca astfel ei devin reticenti fata de tot ce tine de Dumnezeu). Cautati sa fiti cat mai apropiati de ei.Discutati. Lasati-i sa va spuna ORICE fara sa va aratati nemultumirea in fata lor pt ca astfel ei se vor inchide sufleteste. Apoi, in adolescenta,chiar daca fac lucruri nebunesti,teribilisme,patrundeti in esenta lucrurilor pt ca revoltele acestea interioare la varsta lor ascund suferinte launtrice de tot felul.
Iubirea face cu mult mai mult decat orice bataie, indiferent ca e “usoara”, ca e data cu “dragoste” (??).Si daca tot vreti o pedeapsa “buna”(recunosc, e pt copiii ceva mai mari),va dau un exemplu din viata unui sfant, al carui nume din pacate imi scapa momentan. Atunci cand a facut o mare greseala si nu si-a ascultat mama, aceasta l-a pedepsit prin faptul ca nu a mai vorbit cu el cateva zile.Si spunea parintele ca ATAT DE MULT L-A DURUT asta incat ar fi preferat orice altceva…si dupa vreo 2-3 zile in care s-a chinuit in sufletul sau,s-a dus si i-a cerut iertare mamei cu lacrimi in ochi…iar ea l-a sarutat cu drag si l-a imbratisat…

  1. pe martie 9, 2010 la 5:37 pm Description: http://0.gravatar.com/avatar/ea385711082e8930608a0ed20186d806?s=48&d=identicon&r=Gpatricia
Draga Elena,
Tot ce ai spus tu este foarte adevarat. Dragostea este singurul lucru care poate functiona in relatia parinte copil. Eu cred cu tarie ca un copil care se simte iubit are un alt start in viata si un cu totul alt comportament in societate. Eu in copilaria mea nu am fost batuta de parinti niciodata dar recunosc ca atunci cand greseam grav ma pedepseau. Nu vorbeau cu mine sau nu ma lasau afara la joaca. Pedepsele mi se pareau ingrozitoare si cand mai ma luau la sentiment ma simteam ingrozitor de vinovata. Asa ca incercam din rasputeri sa nu mai fac aceeasi greseala pentru a nu-mi supara parintii pentru ca simteam din vorbele lor si din tot ce faceau ei ca ma iubeau. Am o fetita de 10 ani si jumatate este in clasa a- 4a si nu am batut-o niciodata. Recunosc ca am mai ridicat vocea la ea mai ales la unele probleme minore ce-i drept legate de scoala. Atunci cand ridicam vocea la ea plangea ingrozitor si ma durea sufletul si tot eu incercam sa o linistesc. Eu cred cu tarie ca vorba buna si comunicarea rezolva orice. Copiii au nevoie sa simta iubirea noastra. Nu conteaza ce le cumperi sau cat ci cata dragoste le dai. Ei simt asta de mici si incearca sa se comporte ca atare. De ziua mamei fetita mea mi-a scris o compunere care cred eu spune multe.” Mama tu esti pentru mine curcubeul ce rasare dupa ploaie, esti soarele care ma incalzeste atunci cand imi este frig , esti luna care ma vegheaza noaptea ca eu sa visez frumos si te iubesc de la minus infinit la plus infinit si mai mult decat atat. Cu drag a ta fiica Ioana”. Sunt cuvintele unei fetite de 10 ani si jumatate adresate mamei ei , sunt cuvintele oricarui copil adresate mamei. Asta vor copiii nostrii de la noi, siguranta, caldura, iubire. De noi adultii depinde daca putem sa le oferim aceste lucruri. Noi suntem cei care putem face ceva pentru ca lor sa le fie bine dar mai ales sa fie cuminti si ascultatori, sa nu le fie frica de nimic fara sa fie obraznici si fara sa jigneasca pe cineva.

  1. pe aprilie 14, 2010 la 10:40 am Description: http://1.gravatar.com/avatar/d84dae310b698b3a8b913639db1bdde2?s=48&d=identicon&r=GAlexandra
Ma numesc Alexandra si am 14 ani. Am fost educata prin pedeapsa corporala de la 4 – 5 anisori. Mama considera ca este o modalitate de educatie buna si pe care trebuie sa o foloseasca pentru ca eu sa ascult si sa stiu de frica. Pedepsele sunt in functie de gravitatea faptei de la lucruri foarte marunte pana la lucruri mai serioase. M-am gandit ce contribuie cel mai mult la aceasta frica:
(a) durerea in sine si amintirea batailor trecute
(b) rusinea de a fi pedepsiti astfel (corporal)
(c) umilinta ce o resimtim (de pilda fiind batuti la fundul gol sau cand suntem doar umiliti fara bataie propiu-zisa)
(d) trairea psihologica (este o experienta emotionala teribila)
(e) “regia”, de exemplu
- ca suntem trimisi in camera sa asteptam sa ne primim portia de care stim ca nu vom scapa, minutele chinuitoare dedinainte
- sunten pusi apoi in genunchi sau cu fata la perete ca sa meditam la consecintele greselilor noastre, minutele de dupa.

  1. pe aprilie 14, 2010 la 11:41 am Description: http://0.gravatar.com/avatar/4daca387dcf7ec7975bc5f58017a7fac?s=48&d=identicon&r=GCristy
Ce draguta esti, Alexandra! Multumim pentru gandurile tale.
Ideea e ca pedeapsa corporala trebuie folosita pana in 4-5 ani si fara a umili copilul, e vorba de disciplina, nu traumatizare, tortura. Description: :(Nu dezbraci copilul ca sa-i fie rusine (atunci cand e mare simte asta) ci cand e mic, ca sa simta mai bine, nu cu pampers. Description: :)

  1. pe aprilie 14, 2010 la 9:35 pm Description: http://1.gravatar.com/avatar/d84dae310b698b3a8b913639db1bdde2?s=48&d=identicon&r=GAlexandra
Si dupa 4 – 5 ani ce faci nu mai folosesti altfel de educatie? In cazul meu atunci a inceput din cate imi mai aduc aminte.

  1. pe aprilie 15, 2010 la 2:03 pm Description: http://0.gravatar.com/avatar/4daca387dcf7ec7975bc5f58017a7fac?s=48&d=identicon&r=GCristy
Din punctul meu de vedere, asta este un lucru trist, sa incepi sa disciplinezi folosind pedeapsa corporala la 4-5 ani…
Educatia, cum spui tu, se face in functie si de varsta. Nu-mi spune ca tu la 14 ani mananci bataie in continuare! Inca nu stiu ce metode se folosesc la 14 ani, pot sa spun ca la 5-7 ani sa nu te joci la jocuri pe calculator sau sa nu te uiti la desene e o pedeapsa serioasa! Description: :)

  1. pe aprilie 19, 2010 la 9:10 am Description: http://1.gravatar.com/avatar/5506bb87fea98f59523cc91e707ff3e9?s=48&d=identicon&r=GMarius
Doamnelor, daca doriti sa discutam pe marginea subiectului, putem vorbi pe mess.

  1. pe aprilie 29, 2010 la 7:42 pm Description: http://1.gravatar.com/avatar/d84dae310b698b3a8b913639db1bdde2?s=48&d=identicon&r=GAlexandra
Ce id ai Marius?

  1. pe aprilie 30, 2010 la 10:15 am Description: http://1.gravatar.com/avatar/5506bb87fea98f59523cc91e707ff3e9?s=48&d=identicon&r=GMarius
Alexandra, trebuie sa o intrebi pe Cristy despre id-ul meu. Ea il detine.

  1. pe mai 30, 2010 la 11:59 am Description: http://1.gravatar.com/avatar/9b483e802eccecd866ec666415a3fe9f?s=48&d=identicon&r=GRalucutza
Cateodata o bataita nu stica, cu conditia de a fi folosita regulat.Daca un capil face o greseala enorma atunci da ,dar in rest daca nu e o greseala grava trebuie sa iti iei capilul in brate si sa ii spui ca nu trebuie sa faca lucrul respectiv,daca intelege nu tre3buie aplicata pedeapsa mai serioasa.Eu am un copil de 10 ani care in majoritatea timpului intelege de vorba buna.Ea nu intelege in mamentul in care este nervoasa dinaintea savarsirii faptei.Deci cancluzia mea este ca atunci cand intelege nu trebuie ,,palmuit”!

  1. pe iunie 7, 2010 la 9:26 pm Description: http://1.gravatar.com/avatar/56a3e7cb2945e13db21ba34298380ab4?s=48&d=identicon&r=GAna
Cred că pedeapsa corporală este binevenită uneori important este să fie meritată şi explicată înainte cum binespunea Cristina (“stam de vorba despre gravitatea greselii si stabilim impreuna un numar”). Cateva minute cu mainile sus intinse perfect sau cateva curele subtiri la fund nu strică.

  1. pe iunie 7, 2010 la 9:55 pm Description: http://0.gravatar.com/avatar/4daca387dcf7ec7975bc5f58017a7fac?s=48&d=identicon&r=GCristy
E tare faza cu mainile in sus. Cred ca asiaticii folosesc metoda asta, nu? E o idee buna!!!

  1. pe iunie 9, 2010 la 1:42 pm Description: http://1.gravatar.com/avatar/56a3e7cb2945e13db21ba34298380ab4?s=48&d=identicon&r=GAna
Cred ca este suficient de autohtona sa o aplicam uneori, insa tot cureaua ramane dupa mine cea mai utila. Tu ce folosesti ?

  1. pe iunie 9, 2010 la 5:11 pm Description: http://0.gravatar.com/avatar/4daca387dcf7ec7975bc5f58017a7fac?s=48&d=identicon&r=GCristy
cand erau mici si spuneam “nu” si nu ascultau, incercau sa atinga cu mana sau piciorul ceva ce nu aveau voie, in momentul in care spuneam “nu” ii atingeam scurt cu un betisor chinezesc sau creion partea cu pricina. Description: :)apoi betisorul s-a transformat in lingura de lemn sau spatula aplicata la fundulet. Acum nu prea mai este cazul.

  1. pe iunie 11, 2010 la 8:43 am Description: http://1.gravatar.com/avatar/dffdc3f7eed70cd29ce8ea5dc09b3652?s=48&d=identicon&r=GCristina C
Buna Ana! Ma bucur sa vad ca esti o persoana care foloseste pedeapsa corporala in educatia copiilor. Intr-adevar cureaua este cea mai utila atunci cand folosim acest tip de educatie dar nu trebuie sa uitam si de celelalte metode: statul la colt, palmuirea etc etc. Tu cum stabilesti numarul de curele si pentru ce anume?

  1. pe iunie 11, 2010 la 2:27 pm Description: http://0.gravatar.com/avatar/e207be7a8cdbe6daa23014c2eb8dd144?s=48&d=identicon&r=Gangela
Buna ziua ! Am o fetita de 14 ani, foarte cuminte si chiar suntem adevarate prietene. Insa nu mereu a fost asa. Pana pe la 7 ani, eu si sotul meu ne-am straduit sa o educam fara sa o pedepsim corporal. Am niste amintiri cam neplacute din copilarie, si am spus ca nu-mi voi atinge copilul niciodata. Dar intr-o zi, cand era in clasa a 2-a, aflu de la invatatoare ca a lipsit trei zile de la scoala, si ma intreba daca nu cumva s-a imbolnavit. Cand am luat-o la intrebari mi-a spus ca se ducea la joaca la o vecina, in loc sa mearga la scoala.
Am discutat cu ea, si a parut ca intelege ca nu-i bine ce face si ca nu o sa repete greseala.Totusi a doua zi m-am dus dupa ea sa vad daca ajunge la scoala si…stupoare : s-a dus direct la fetita vecinei.
Eram atat de nervoasa ca nu stiam ce sa fac, dar intr-un final am sunat la usa vecinei, am luat-o pe sus de acolo, am dus-o in casa fara sa-i spun nimic si fara sa stiu ce sa fac.
Maica-mea (care a bagat bataie in mine, pana am intrat la facultate) mi-a spus ca nu o pot lasa nepedepsita pentru ca maine o gasesc iar la vecina. Atunci mi-am luat inima in dinti, am pus mana pe o curea si i-am tras o bataie zdravana. Urla, ma ruga sa o iert, dar nu m-am oprit decat cand am stiut eu ca-i ajunge.
Pe moment am regretat ca am facut asta, dar mai tarziu ma gandeam ca nu ar fi fost nevoie sa-i suport cei 9 ani de mofturi si razgaieli, daca as mai fi atins-o cateodata, si nu ar fi ajuns sa chiuleasca de la scoala chiar din clasa a 2-a.
A mai primit o chelfaneala cand am gasit-o cu tigari si gata, de atunci s-a potolit si n-am mai avut niciodata probleme cu ea. Si nu cred ca voi mai avea…

  1. pe iunie 12, 2010 la 10:53 am Description: http://1.gravatar.com/avatar/56a3e7cb2945e13db21ba34298380ab4?s=48&d=identicon&r=GAna
@ angela dupa cum vezi metoda a functionat insa te sfatuiesc sa o aplici cu calm si sa nu te lasi impresionata de urlete, etc.
@ cristina c statul in genunchi si cu mainile sus intaresc spiritul si disciplina. numarul de curele il stabilesc in functie de gravitatea faptei insa intreb intotdeauna cate crede ca merita. daca nu apreciaza corect ii aplic eu un supliment de la mine. am luat o curea de lac de la leonardo mai ingusta si face minuni

si eu am procedat asa si acum plang mereu,acum cand e vinovata mami iar team suparat…si eu tot plang…

  1. pe iunie 16, 2010 la 8:24 pm Description: http://1.gravatar.com/avatar/dffdc3f7eed70cd29ce8ea5dc09b3652?s=48&d=identicon&r=GCristina C
Ana care este idul tau?

  1. pe iunie 16, 2010 la 10:18 pm Description: http://1.gravatar.com/avatar/56a3e7cb2945e13db21ba34298380ab4?s=48&d=identicon&r=GAna
Nu prea am timp sa stau pe mess dar poti sa-mi trimiti email pe elena_constante@yahoo.com si iti raspund. Spune-mi cum procedezi tu. Eu spre exemplu nu ma las impresionata de tipete deoarece atunci cand vede ca iau cureaua din sifonier, deja spune ca nu mai face ca sa scape nepedepsita. Aici trebuie sa fii foarte ferma si sa nu te lasi impresionata sau pacalita. Pedepsa trebuie aplicata cum am mai spus cu calm dar trebuie sa simta bine. Si nu trebuie renuntat la numarul fixat initial. Copiii incerca intotdeauna sa vada pana unde pot merge si trebuie sa le arati ca existe limite pe care nu trebuie sa le depaseasca.

  1. pe iunie 21, 2010 la 8:09 am Description: http://1.gravatar.com/avatar/3a79392239a529c82c4482bb4356358c?s=48&d=identicon&r=GAnca
James Dobson sugereaza un obiect neutru bat sau curea. Cred ca batul este prea dur si aleg si eu a doua varianta. Sunt de acord cu Ana privitor la a nu te lasa pacalita. Copiii incerca sa vada pana unde pot merge.

  1. pe iunie 23, 2010 la 4:37 pm Description: http://0.gravatar.com/avatar/ab107cdebd35e2aa10848c1859aff617?s=48&d=identicon&r=Gioana
Sunt socata de ceea ce citesc! Ana, tu stii ca in Romania este ILEGAL sa iti bati copilul? Description: :)

  1. pe iulie 6, 2010 la 7:39 pm Description: http://1.gravatar.com/avatar/d045553d5f7ac1a7f39f000fb938ead6?s=48&d=identicon&r=GFelicia
Am incasat si eu o astfel de bataie cand am lipsit o noapte de acasa, prin clasa a 8-a. N-am stat vreo doua zile-n fund…Nu pot spune ca mi-a prins bine, dar pot spune ca n-am mai repetat aventura.

  1. pe iulie 10, 2010 la 2:55 am Description: http://1.gravatar.com/avatar/b89b19083bc7932fe5f7b818f2485cd2?s=48&d=identicon&r=Gdana
am 2 copii unul de opt ani si unul de patru si ii bat mereu cand intrec limitele. trebuie sa fie la fundul gol cu pielea uda. ii bat cu o curea subtire. plang, tipa ma roaga sa ii iert. nu ma las induplecata pentru ca stiu ca nu plang in totalitate de durere, ci mai mult ca sa ii scuz.
pe cel de patru ani l-am batut doar o data, pentru ca a furat bani de la bunici si a cumparat dulciuri, iar pe cel de opt l-am batut de vreo trei ori, dar cateva curele daca ia note rele.

  1. pe iulie 16, 2010 la 11:04 am Description: http://1.gravatar.com/avatar/dffdc3f7eed70cd29ce8ea5dc09b3652?s=48&d=identicon&r=GCristina C
@ dana la fundul gol cu pielea uda plang in totalitate de durere pt ca ustura ingrozitor dar cum bine ai spus nu trebuie sa ne lasam induplecati. La fundul gol cu pielea uda este o pedeapsa aspra in care copii se simt si umiliti pe langa usturime pt ca le este rusine dar trebuie folosita ca sa mai iesim din rutina pedepselor de zi cu zi. Se mai poate pedepsi la pielea uscata si cureaua uda.
Dacă-ţi iubeşti copilul, bate-l des; dacă-l urăşti, dă-i să mănânce mult (proverb japonez)

  1. pe iulie 16, 2010 la 11:32 am Description: http://0.gravatar.com/avatar/4daca387dcf7ec7975bc5f58017a7fac?s=48&d=identicon&r=GCristy
Hey, girls!
Ma bucur ca sunteti interesate de acest subiect si sper ca dorinta noastra, a tuturor mamicilor, este sa le facem bine copiilor nostri.
V-as sugera sa cititi articolul, in cazul in care nu ati facut-o, si apoi comentariile. Nu am considerat ca fiind necesara interventia la fiecare comentariu dar acum mi se pare ca lucrurile merg mai departe decat ar trebui.
NU sunt de acord cu biciuirea/traumatizarea copilului!
NU imi propun sa promovez asa ceva pe acest blog!
Exemplele de pedepse pe care le-ati dat mai sus mi se par exagerate. Asta nu e pedeapsa, e tortura! Daca iti disciplinezi copilul de mic, nu o sa ajungi niciodata la asa ceva. Si daca e sa se intample, e o situatie exceptionala nicidecum o regula.
Eventualele comentarii care promoveaza acest gen de “pedeapsa-biciuire” nu vor mai fi publicate.

  1. pe iulie 16, 2010 la 12:56 pm Description: http://1.gravatar.com/avatar/97e7fa7e892e3e6fcb6936c114452e3a?s=48&d=identicon&r=Gromoflorin
Vin si eu cu parerea unui tatic despre articol. Description: :)
Eu cred ca scopul pedepsei este formarea caracterului. Copilului prin pedeapsa i se transmit notiunile de bine si de rau, pe care mai tarziu va continua sa le invete pe cale rationala. La aceasta varsta frageta ratiunea nu este suficient dezvoltata, de aceea exista aceasta metoda parentala.
Bataia trebuie sa fie didactica si de aceea brutalitatea, cruzimea, nu isi au rostul. Aici nu este vorba de pedeapsa pacatelor copilului.
Intensitatea pedepsei variaza de la copil la copil, in functie de sensibilitatea copilului. Insa intensitatea bataii trebuie sa aiba o limita. Cand inima copilului se inchide, nu mai e utila nici o pedeapsa, dimpotriva va face mai rau.
Toate bune!

  1. pe iulie 16, 2010 la 1:03 pm Description: http://0.gravatar.com/avatar/4daca387dcf7ec7975bc5f58017a7fac?s=48&d=identicon&r=GCristy
Thanks, honey! Description: :)

  1. pe ianuarie 31, 2011 la 11:42 am Asa se sadeste raul? Cu bataia « About Eva
[...] copiilor – James Dobson fragment preluat de pe Blogul mamicilor (cititi in loc sa urmariti un film de [...]

  1. pe ianuarie 31, 2011 la 1:48 pm Description: http://1.gravatar.com/blavatar/9ef8f9a99361726eb0234f10d00334bc?s=48Accepta-ma asa cum sunt ! | Lumea lui Guguluf
[...] citit mai devreme un articol care m-a lasat masca, nu articolul in sine m-a uimit, ci comentariile unor “mame”.M-a [...]

  1. pe ianuarie 31, 2011 la 2:21 pm Toate vacile au facut copii | Pariu pe o carte nepublicata
[...] Imi pare rau ca trebuie sa promovez asa ceva, dar trebuie, pentru ca nu se admit comentarii la postul respectiv. De cacat. [...]

25 personaje din poveste au spus::

  1. da, revolta e buna. din pacate, nu cred ca in romania protectia copilului isi ''bate capu'' cu proastele astea. pe mine m-a socat schimbul de informatii intre ele - il bati cu cureaua uda sau mai bine il uzi pe piele? il tii in baie pe intuneric sau cu mainile in sus la colt? secolul 21 si inca mai folosim religii sau simple asa-zise reguli pentru a bate plozii ca pe... ca pe nu stiu ce sa zic, ca mie mi-e mila de oricine.

    RăspundeţiŞtergere
  2. Bataile usoare pot incepe imediat dupa lasarea serii. Trebuie sa fie aplicate la intervale regulate de timp, in puncte cheie si doar atunci cand mintea incepe sa-i cloceasca astfel de bazaconii. Femeia evanghelista trebuie educata sa se supuna barbatului si sa supravietuiasca o noapte inchisa pe balcon, la -20 de grade Celsius.

    Aplicarea bataii se face cu un obiect neutru, cum ar fi piciorul unei mese, dar niciodata cu piciorul. Tot timpul am crezut ca pentru femeia evanghelista care isi bate copilul piciorul trebuie folosit ca semn al dragostei si simbol al trezirii dimineata din pat. Daca se va folosi piciorul femeia evanghelista care isi bate copilul va crede ca vrei sa dai in ea cand tu de fapt vrei doar sa rastorni oala cu galuste de pe aragaz. Si bineinteles un picior dat peste fatza poate lasa urme proeminente de vanatai, dovada cu care sa se mandreasca celorlalte femei evangheliste care isi bat copii despre cum o tratezi tu acasa. Iar noi toti stim ca mandria e un pacat mare. Daca loviturile cu piciorul mesei sunt aplicate la nivelul stomacului sau al spatelui femeia evanghelista care isi bate copilul nu va mai fi tentata sa se laude pentru ca nu se poate dezbraca in biserica, singurul loc unde are voie sa plece din casa.

    Trebuie ca bataile aplicate femeii evangheliste care isi bate copilul sa fie dureroase? Cu siguranta ca da. Cu totii stim ca bataia e rupta din rai si ca bataia fara durere e ca Cina cea de taina fara Iisus Hristos. Asa ca un varf de picior de masa infipt in stomacul femeii evangheliste care isi bate copilul nu poate aduce efectul constat prin 3 randuri de haine. Aceasta trebuie dezbracata in prealabil iar dupa cateva picioare de masa aplicate in abdomen si pe spate femeia evanghelista care isi bate copilul va intelege mesajul de "ai pus prea multa sare in bors!". Apoi, dupa ce pedeapsa a fost executata si lacrimile au incetat sa curga, femeia evanghelista care isi bate copilul trebuie incuiata pe balcon. E important ca femeia crestina sa prinda rasaritul de soare sub cerul liber pentru ca aceasta sa aiba contact vizual direct cu Dumnezeu cand isi face rugaciunea de dimineata.

    RăspundeţiŞtergere
  3. Nu pot sa cred ca femeile astea chiar cred ca-si disciplineaza copiii cu astfel de pedepse sadice. Unele mi-au dat chiar impresia ca le face placere sa-i chinuiasca, pe urma se mira ca mari fiind o iau razna. S-au inventat metode mult mai umane si normale de educare a copiilor, sunt atatea carti de puericultura cu metode pasnice si eficiente (o zic si din proprie experienta), sunt si emisiuni pe tema asta dar unele tot in epoca sado-masochismului se cred. E o tipa mai sus, Dana parca, ma uluit cu cata lejeritatea si satisfactie povestea cum isi bate baiatul cu cureaua uda pe pielea goala si altele se sfatuiau intre ele sa nu se lase impresionate de plansul copilasilor ca-i un plans prefacut. Doamne fereste! Si apoi, daca copilul gresete si , de exemplu, fura bani de la bunici, n-ar trebui sa ne punem si noi, parintii, problema ca gresim undeva, ca nu facem bine ceva?
    Ovidiu, simpatic comentariu! Sigur daca s-ar pune ele in postura copilasilor pe care ii maltrateaza, ar gandi altfel. Sau nu.

    RăspundeţiŞtergere
  4. Stai ca acum am vazut: primele batai le poti da la 15 - 18 luni? Dumnezeule cum poti sa bati un copil la un an si trei luni!
    Una peste alta cea mai tare metoda de disciplinare la care mi-a fost dat sa asist a fost la o prietena, fiu-sau facea galagie mai ceva ca pe campul de lupta, vine prietena-mea si-i spune: "Bogdi, daca nu te linistesti si nu faci liniste, mami se supara pe tine si nu-ti mai zambeste pana maine dimineata." Copilul s-a linistit instant. Mi s-a parut super-tare. Asta da, autoritate parinteasca.

    RăspundeţiŞtergere
  5. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundeţiŞtergere
  6. Nu sunt deloc de acord cu aberatiile d-nei care educa copii prin bataie. De asemenea, socant este si comentariul Dl. Ovidiu Nitan.

    RăspundeţiŞtergere
  7. Nici eu nu sunt de acord cu violenta, de nici un fel, si nu pot spune ca mi-a picat bine comentariul domnului Nitan, insa, diferenta majora intre cele doua este ca al domnului Nitan este pura fictiune, pe cand cele citate de mine sunt din pacate o foarte foarte trista realitate.

    si uneori ochi pentru ochi functioneaza mai bine decat intoarcerea obrazului.

    RăspundeţiŞtergere
  8. Summer, Ce zicea domnul Nitan mai sus e un fel de ....parodie la ce vorbeau femeile acelea acolo, un fel de a le pune in locul copiilor pe care ele le maltrateaza.

    RăspundeţiŞtergere
  9. @Summer, comentariul meu este o parodiere a textului lui James Dobson jr., aceasta minte ilustra a crestinismului evanghelist. Nu trebuie luat in serios sub nicio forma, desi in opinia mea sincera cred ca astfel de mame nu ar merita altceva decat spalaturi capilare in vasul wc-ului, poate-poate in felul acesta halca aia de carne pe care ele o numesc creier ar incepe sa functioneze. Le doresc soti alcoolisti care sa le-o traga seara de seara impotriva vointei lor. Nu pot sa numesc "oameni" (cu atat mai putin "mame") niste fiinte care aplica acte de violenta unor fiinte incapabile sa se apere in fata acestora. Si stiti ce e mai frapant? Ca genul asta de femei militeaza impotriva violentei casnice. Imi cer scuze pentru limbajul violent, dar am trecut si eu prin asta si stiu ce traume pot aduce astfel de actiuni parintesti. Din partea mea nu le pot dori decat teste sparte unor astfel de monstri care discuta cu atata deliciu despre pedepsele fizice pregatite din timp pentru copii lor.

    RăspundeţiŞtergere
  10. Daca vacile astea (scuze pentru exprimare dar..)postau asa ceva in America, erau demult luate pe sus si arestate...Nu mi-as fi inchipuit ca mai exista asemenea specimene pe lumea asta..Cred ca nu-s sanatoase la minte!

    RăspundeţiŞtergere
  11. "Trebuie sa doara? Da!!!"
    Mi s-a ridicat parul pe mine!

    RăspundeţiŞtergere
  12. am ramas efectiv masca la ”tu ce folosesti?” n-am cuvinte sa scriu ce simt... cum poate o femeie, o mama sa loveasca un pui de om, lipsit de aparare?

    RăspundeţiŞtergere
  13. Niste cretine si reduse mintal! Nici nu am reusit sa citesc tot de nervi!

    RăspundeţiŞtergere
  14. Vai....Deci nu imi vine sa cred ce am citit!!!Femeile astea cred ca ar trebui sa consulte un medic pshiatru....nu sunt intregi la minte....sincer

    RăspundeţiŞtergere
  15. WTF? :(
    Nu am rabdare si nici stare de suflet sa citesc mizeriile individelor alea deranjate mental.

    Mi-e sila!

    RăspundeţiŞtergere
  16. N-am putut sa citesc tot! Ma sperie ca femeile alea arata ca noi toti, eventual, schimbam vorbe cu ele la farmacie, la posta etc. si ele se duc acasa si-si bat copiii programatic! Si fac si schimb de experienta, asa cum ai discuta o reteta de supa, sau ceva similar!
    Cu sange rece, cu justificari si multumire de sine ca, in cele din urma, copilul se dreseaza singur si n-o mai supara pe "mamica"!

    RăspundeţiŞtergere
  17. Uitati aici, evangheliste sau nu, barbaria e majoritara:
    http://www.antena3.ro/romania/peste-70-dintre-parintii-romani-isi-bat-copiii-105453.html
    Tara bananiera !

    RăspundeţiŞtergere
  18. Si cum spunea cineva pe blogul Andrei, cred, iata o alta mostra de "intelepciune" didactica, care nu se mai poate citi, ca si cealalta, decat in Cache, semnata de aceeasi evanghelista luminata: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:PfNbO07tJVEJ:mamicile.wordpress.com/2009/08/31/manipulare-emotionala/+mamicile+wordpress+manipulare+emotionala&cd=1&hl=ro&ct=clnk&gl=ro&source=www.google.ro
    Cititi si va minunati !

    RăspundeţiŞtergere
  19. Andreea,
    am citit eu. si m-am crucit cu ambele maini deodata. frate, astea vor sa creasca de fapt o alta specie pe pamant, si noi, oamenii cu sentimente, cu compasiune, cu drag de copii, pur si simplu nu le intelegem. altfel nu-mi explic.

    RăspundeţiŞtergere
  20. oare le-a spus cineva in mod direct ca nu e bine ce fac si cum gandesc...ca sunt niste monstri nu niste mame?

    RăspundeţiŞtergere
  21. Inca o parere la fel de inteleapta. Comentariile, la fel.

    http://alexandrescudaniela.com/cum-iti-educi-copilul/

    Pentru astia 70% din romani retardati emotional care-si bat copiii ptr ca si ei au patit la fel exista totusi o veste mai proasta decat orice lege, telefonul copilului sau altele de gen. Se cheama cazul Alexandra Pintili, eleva de la Cantemir care i-a infipt o toporisca in cap mamei ptr ca nu mai suporta bataile.
    La cat mai multe toporisti in cap le doresc.
    Scuzati-mi vehementa, dar am toleranta zero fata de dobitoci.

    RăspundeţiŞtergere
  22. Nu sunt mama, nu am fost educata cu ajutorul corectiilor corporale, dar pur si simplu nu pot sa nu ma oripilez cand citesc asa ceva. Este pe departe cel mai oribil text pe care l-am citit in viata mea si acum stau si ma zbat intr-o stare de nervi, revolta si neputinta!

    Din pacate, nu cred ca in tara asta se poate face ceva la adresa acestor cretine si din pacate, nu cred ca eliminand materialul de pe site s-a rezolvat ceva. In continuare, aceste vietati bipede si fara suflet vor continua sa aplice tehnicile invatate, ba chiar si le vor "imbunatati" in urma dicutiilor avute.

    Imi e frica ca, copii oamenilor normali vor trebui sa invete, sa lucreze, sa convietuiasca alaturi de copii traumatizati de aceste animale, copii care, poate fara voia lor, vor creste niste mutanti fara suflet si inima.

    Este socanta replica data de Cristy la postarea Alexandrei, postare in care povesteste crud chinurile indurate. Cum poti, dupa ce citesti acele randuri sa scrii "Ce draguta esti, Alexandra! Multumim pentru gandurile tale...Nu dezbraci copilul ca sa-i fie rusine (atunci cand e mare simte asta) ci cand e mic, ca sa simta mai bine, nu cu pampers."

    O urasc, o urasc sincer, mi-as dori sa fie pedepsita crunt, sa ii dea Dumnezeul la care se roaga dupa ce isi bate copilul o pedepsa oribila, sa nu se mai poata misca, sa nu mai poata ridica niciodata mana, sau batul sau cureaua asupra nimanui. Ii doresc o viata lunga in care sa zaca nemiscata si sa nu se poata gandi la nimic altceva decat la cat de oribile sunt tehnicile de educare pe care le aplica si pe care le transmite si altora.

    Bogdana, te citesc de foarte mult timp, imi place blogul tau, imi place de voi pentru ca sunteti oameni drepti si frumosi la suflet care cresc cu responsabilitate si dragoste 3 copii minunati. Regret ca primul meu comment pe blogul tau este postat la acest subiect cand au fost atatea altele frumoase si pline de iubire, dar, sincer, nu am putut sa ma abtin, a trebuit sa reactionez cumva.

    RăspundeţiŞtergere
  23. Am ramas pur si simplu, socata. In ce secol traim?! Ce e cu oamenii astia primitivi si indobitociti?! Bietii copilasi torturati :((( Imi trec prin minte cei cu Inchizitia cand citesc randurile acelea. Intr-o tara civilizata, asemenea monstrii ar sta dupa gratii. La noi, nu intereseaza pe nimeni din cei care ar putea face ceva.

    RăspundeţiŞtergere
  24. ce trist! asemenea persoane au copii pe care ii chinuie. unii oameni buni la suflet si care ar creste frumos un pui de om n-au norocul sa devina parinti... ce trist! dar dincolo de asta, vorba cuiva de mai sus, nu le salta/amendeaza nimeni pentru abuz?!

    RăspundeţiŞtergere